مشخصات کامیون کشنده ولوو FH500
معرفي کامیون کشنده ولوو FH500
كاميون كشنده FH500 در شركت سايپا ديزل گروه خودروسازي سايپا توليد مي گردد . اين كاميون با گيربكس قدرتمند 16 دنده و تجهيزاتي نظير : كروز كنترل ، فشار سنج روغن ، دكمه استارت موتور خارج از كابين ،GPS و … از محصولات مناسب و قابل اطمينان در ميان رقيبان خود در بازار مي باشد .
تیپ | FH500 4×2 | FH460 6×4 |
---|---|---|
ابعاد و فواصل (ميليمتر) | ||
طول كاميون | 5890 | 6940 |
عرض كاميون(كابين) | 2550 | |
ارتفاع سقف كاميون تا سطح زمين(بدون بار) | 4029 | 3633 |
فاصله محوري | 3700 | 3400 |
مركز محور آخر عقب تا انتهاي شاسي | 825 | 810 |
ابعاد شاسی (میلیمتر) | ||
عرض شاسی از جلو | 1080 | |
عرض شاسی از عقب | 850 | |
ارتفاع ناودانی | 226 | 300 |
پهنای بال | 90 | |
ضخامت | 8 | |
اوزان(كيلو گرم) | ||
وزن مجموع ناخالص مجاز(G.C.W) | 44,000 | 100,000 |
وزن كل شاسي | 7592 | 10162 |
توجه:وزن ها ممكن است 1.5 درصد زياد يا كم باشد. | ||
چرخها | ||
لاستيك ( راديال) | ٌ315/80 R 22/5 | 12 – 24 |
سيستم الكتريكي | ||
ولتاژ | 24 ولت | |
ظرفيت آلترناتور | 110 آمپر | |
باطری | 2×170آمپرساعت | |
ساير مشخصات | ||
مخزن سوخت | فولادی به ظرفيت 490 +610 ليتر | تانک سوخت آلومینیومی به ظرفيت 365+365 ليتر |
تیپ | FH500 4×2 | FH460 6×4 |
---|---|---|
جعبه دنده | ||
مدل | AT2612D I-Shiftولوو | VT2514Bولوو |
تعداد دنده ها | 12 دنده جلو و 2 دنده عقب | 12 دنده جلو و 4 دنده عقب و2 دنده کرال |
حداكثر گشتاور ورودي | 2600 نيوتن متر | 2500 نيوتن متر |
موتور | ||
مدل موتور | VOLVO D13A500 SCR (Ad-Blue) | VOLVO D13A460 SCR (Ad-Blue) |
استاندارد آلايندگي | EUROIV | |
قدرت موتور | 500 اسب بخار | 460 اسب بخار |
حداكثر گشتاور | 2500 نيوتن متر | 2300 نيوتن متر |
تعداد سيلندر | 6 | |
ظرفيت روغن | 33 ليتر | |
تجهيزات ويژ0 FH500 4×2 : ترمز موتور(ترمز خفه کن اگزوز+ (+VEB) از نوع عمل کننده روی سوپاپ ها) ، توربو شارژ ، پیش گرمکن استارت موتور،مجهز به فن الکتریکی ویسکوز | ||
تجهيزات ويژ0 FH460 6×4 : ترمز موتور(ترمز خفه کن اگزوز+ (+VEB) از نوع عمل کننده روی سوپاپ ها) ، توربو شارژ ، پیش گرمکن استارت موتور،مجهز به فن الکتریکی ویسکوز | ||
كلاچ | ||
نوع سيستم | تك صفحه اي ، هيدروليك ،اورگانیک تقویت شده | دوصفحه ای ،بادی و هیدرولیک |
مدل | CS43B-OR | CS43B-O |
قطر صفحه کلاچ | 430 ميليمتر | 400 ميليمتر |
فرمان | ||
مدل | PSS-SING-ADJ | |
گردش فرمان از حالت قفل به قفل | 4/5 دور | |
قطر غربيلك | 450 ميليمتر | |
محورها | ||
ظرفیت محور جلو | 8 تن | |
نوع سيستم محور جلو | فورج شده ،دارای توپی با طراحی جدید و مکانیزم روغنکاری داخلی | |
ظرفیت محور عقب | 13 تن | 26 تن |
نوع سيستم محور عقب | شامل یک محور محرك با كاهنده تك مرحله ای وقفل دیفرانسیل | شامل دو محور محرك با كاهنده دوبل،جفت کن بین محوری و داراي قفل کن بین چرخی |
سيستم تعليق | ||
سيستم تعليق جلو | فنر پارابولیک با كمك فنر و میل موجگیر | فنر پارابولیک با میل موجگیر و کمک فنر |
سيستم تعليق عقب | بادی با چهار بالشک ،دارای حافظه با قابلیت تنظیم ارتفاع از داخل اتاق و دارای میل موجگیر | فنر شمشي با كمك فنر و میل موجگیر |
سيستم ترمز | ||
FH500 4×2 : ترمز های جلو و عقب دیسکی،دارای دو مدار مستقل در جلو و عقب که با هوای فشرده کار می کند ،مجهز به کمپرسور دو سیلندر با ظرفیت 1080 لیتر در دقیقه ،مجهز به ترمز هوشمند (E.B.S)و مجهز به سیستم ترمز هوشمند ضد لغزش (T.C.S)دارای ترمز توقف اضافی از نوع فنری که روی محور عقب و جلو عمل میکند ،تانک های باد آلمینیومی | ||
FH460 6×4 : ترمز های جلو و عقب کاسه ای،دارای دو مدار مستقل در جلو و عقب که با هوای فشرده کار می کند، سیستم ضد قفل ترمز(A.B.S)،دارای ترمز توقف اضافی از نوع فنری که روی محور عقب و جلو عمل میکند ،تانک های باد آلمینیومی | ||
اتاق | ||
FH500 4×2 : مدل خواب دار،دو تختخواب، سقف بلند، مدل Sleeper cab HSLP ، صندلي راننده تمام بادي اتوماتيك و قابل تنظيم، صندلي كمك راننده قابل تنظيم، آينه قيچي، آينه هاي جانبي گرمكن دار و با تنظيم الكتريكي، داراي دو تختخواب، سيستم تهويه مطبوع(كولر + بخاري) تمام اتوماتيك و شيشه شور و برف پاك كن چند زمانه، تعليق عقب اتاق بادي، بالابر برقي اتاق، شيشه بالابر برقي، دريچه سقف برقي | ||
FH460 6×4 : مدل خوابدار، دو تختخواب، كابين فولادي تمام جوشكاري شده با پوشش مخصوص ضد زنگ ، صندلی بادي قابل تنظیم راننده، آينه قيچي، آینه های جانبي گرمكن دار با تنظيم الكتريكي، سیستم تهویه مطبوع، شيشه شور و برف پاك كن چند زمانه، قفل مرکزی، بالابر برقي اتاق، شيشه بالابر برقي، دريچه سقف |
تجهيزات ايمني و رفاهي | ||
---|---|---|
لوازم سنجش | ||
FH500 4×2 : شامل سرعت سنج، تاخوگراف ، دورسنج و درجه حرارت آب، ميزان سوخت ، فشار باد مخازن سيستم و زير بندي بادي ، فشار روغن و كليه علائم و اطلاعات خاص در صفحه نمايش ديجيتال ارائه مي شوند . | ||
FH460 6×4 : شامل سرعت سنج، تاخوگراف، دورسنج و درجه حرارت آب، ميزان سوخت ، فشار باد سيستم و زير بندي بادي، فشار روغن وكليه علائم هشدار دهنده و اطلاعات خاص در صفحه نمايش ديجيتال ارائه ميشوند. | ||
تجهيزات استاندارد | ||
FH500 4×2 : بوق الكتريكي شهري و بادي، سيستم خودكار تنظيم سرعت، مجهز به تجهيزات كاهنده آلودگي صوتي(SIGN(L)80dba)، اتصالات برق و باد تريلر ، فيلتر آبگير سوخت ، پيش گرمكن موتور، لاستيك زاپاس، چراغ مه شكن، كپسول آتش خاموش كن ، گلگير و گل پخش كن عقب ، گربه رو آلومينيومي ، بكسل بند جلو ، آفتابگير بيروني و داخلي، مبدل 24 به 12 ولت جهت ادوات برقي ، مجموعه ابزار كامل، جك بالابر 20 تن ، چرخ پنجم 2 اينچي ، بادگير سقف و جانبي ، بخاري درجا، قفل مركزي مجهز به كنترل از راه دور دربها، راديو پخش، چراغ مطالعه، جليقه شبرنگ، مجهز به علائم شبرنگ مختص وسايل نقليه مطابق(استاندارد ECER-80)، دنده پنج و سيستم رديابي GPS، چراغ قوه، بوق دنده عقب، ايموبوليزر، چراغ چرخ پنجم، يخچال، مجهزبه سيستم ضد واژگوني ESP | ||
FH460 6×4 : بوق الكتريكي شهري و بادي ، سيستم خودكار تنظيم سرعت ، اتصالات برق و باد تريلر ، فيلتر آبگير سوخت ، كمربند ايمني ، لاستيك زاپاس ، كپسول آتش خاموش كن ، بكسل بند جلو ، جعبه كمك هاي اوليه ، آفتابگير بيروني و داخلي ، قفل درب مخزن سوخت ، جك 20 تن و ابزار آلات ، چرخ پنجم 2 اينچي، جليقه شبرنگ ، راديو پخش ، علامت شبرنگ ، دنده پنج و چراغ قوه، بوق دنده عقب ،مبدل 24 ولت به 12 ولت جهت ادوات برقي، ايموبوليزر، يخچال، قفل مركزي مجهزبه كنترل از راه دوردربها، ترمز تريلر دستي، GPS، بخاري درجا، تاخوگراف VDO |
در کامیون های سری جدید مونتاژ سایپا دیزل پورت usb و aux اضافه شده ، با توجه به پنلی بودن رادیوپخش ولوو جدید نمی توان از رادیوپخش های جانبی استفاده کرد و اگر هم بخواهی رادیو پخش دیگری استفاده کنی باید سیم کشی رو دستکاری کنی و دیگر ادوات روی فرمان کارائی ندارند ، باتوجة به اینکه سری اول مونتاژ سایپا از این مزیت بهره نمی برند ، بهتره سایپا دیزل با کمک شرکت رنا طرح فراخوانی برای سوار کردن پورت usb و aux و برنامه ریزی رادیوپخش سری های قبل انجام دهد و اگر هم هزینه ای هم دارد از رانندگان اخذ نماید ، اگر سایپا دیزل این کار رو انجام بده با این عمل هم زحمت رانندگان رو برای دستیابی به این ادوات کم میکنه و هم اعتبار ولوو و سایپا بین رانندگان به سطح بالاتری میره ، امیدوارم که این مسئله به گوش مسئولان برسه ، با تشکر فراوان
با تشكر از آقاي بهاري بابت پيام شما
پيشنهاد ميگردد جنابعالي نظر خود را با شماره تلفن 02144198282 شركت سايپا ديزل و تلفن 02144987510 شركت رنا در ميان بگذاريد.
عاشق این وبسایت شدم من.عالی
هستید شما
سلام.ریتاردر fh500 روی گیربکسه یعنی مثل اسکانیا ریتارد اتوماتیک هم داره یا مثل نسل قدیم خفه کن موتور و اگزوزه.ممنون میشم اگه جواب رو به ایمیلم بفرستید.
سه زمانه عملکرد روی سوپاپ ها از نوع veb + ترمز اگزوز. ریتارد گیربکس ندارن ولووها
تنها نقص این ماشین همین نبستن ریتاردر گیربکس ولوو روی آن است که اگه این مورد حیاتی هم رویش بسته میشد دیگر این ماشین در بازار ایران بی رقیب میشد، ولوو هم ریتاردر گیربکس داره خوب و قویش را هم داره مثل همانی که بر روی اتوبوسهای ولوو بسته شده اما متاسفانه سایپادیزل از روز اول تولید اف اچ در ایران بر روی تولیداتش نبست و تا الان هم که متاسفانه نبسته است!!!
با سلام خدمت آقاي محمد كاظم تا اونجايي كه من ميدونم كاميون ولوو از سيستم ترمز با نام veb استفاده مي كند كه در نوبه خودش در دنيا بي نظيره
ولوو تو خود اروپا هم ریتاردر نداره چه برسه اینجا ریتاردر فقط اسکانیا رو دستش نیست
ولوو هم داره اما نه تو این مدل ها که در ایرانه طبیعتا بعد از اسکانیا بنز و ولوو هم ریتارد روی گیربکس برای بهتر شدن عملکرد و کارامدی گذاشتن …
با سلام افهاش ۵۰۰ خیلی ماشین خوبیه ولی اگه ریتاردش قوی تر بود مثل اسکانیا ۵ مرحله ای خیلی بهتر بود یک مورد دیگه هم شرکت سایپا دیزل با توجه به قیمتی که افهاش ۵۰۰ داره باید کولر درجا قوی روی کشنده وصل کنه که کسی نخواد دستی روش نصب کنه یک مورد دیگه که جلو پنجره رو که باز میکنیم می بینیم که جلوی اتاق بالونی نیست و فنر کار شده در صورتی که مدل های اروپایی که دیدم بالون هست ولی در کل ماشین خوبیه ولی شرکت سایپا دیزل باید بیشتر روی این چند مورد کار کنه که بتونه با کشنده اسکانیا یا کشنده های اروپایی دیگر رقابت کنه با تشکر
سلام
اخه چرا ؟
قیمتش ک کم نیست ولی چرا از اپشن هاش کم کردید البته اولین بارم نیست شرکتای ایرانی همیشه کارشون همینه بازار رو انحصاری در اختیار دارن تا میتونن محصول بی کیفیت میکنن ب زور با قیمت بالا میندازن ب مردم
خدا خیرتون نده
با سلام
میزان مصرف سوخت ولوو FH500 و اسکانیا R500 چه عددیه؟ کدوم یکی بهتره؟ آیا مصرف سوخت شاخص خوبی برای سنجش عملکرد خودرو هست؟
با تشکر
اسکانیا از هر لحاظ ولوو رو قورت میده
اسکانیا اگه سر بود میزاشتنش تو ماشین پوژی کش همیشه ولوو ماشین بوژیه اسکانیا نانازیه
بدون شک اسکانیا عالیه
من قبلا اسکانیا 420داشتم بنا به سفارش و راهنمایی دوستان برای تحویل fh500 اقدام کردم.امیدوارم از انتخابم پشیمون نشم.
بدترین کار کردی 500 چینیه
اي كاش ميشد دولت ما فكر براي ناوگان فرسوده ما ميكرد مگه چه انفاقي ميفته تعدادي كاميون و كشنده رو به قيمت اروپا بدون اخذ گمرگي و يا قيمتهاي نجومي در اختيار رانندگان قرار بدن،،
شاهرگ حياتي كشور همين كاميونها و تريليها هستن اگر يك روز كار نكنن كل كشور به مشكل ميخوره متاسفانه هيچ امكاناتي براي رانندگان قرار نميدن
در كشورهاي اروپايي و آمريكايي از دكترها هم بيشتر احترام دارن اما اينجا فقط بايد زحمت بي نتيجه بكشن
اميدوارم كمي دولت مردان ما بفكر قشر زحمتكش رانندگان باشه
با اين كه انرژي فراوان براي اينكار دارم و زبان انگليسي من هم بسيار خوبه
اما هميشه خريدن يك كشنده و ترانزيت رفتن براي من مثل آرزوي دست نيافتني شده
اي كاش همه چيز به قيمت واقعي اون ميبود
من خیلی اتفاقی به این سایت سر زدم
عشق ماشینم(سواری) و معمولا کامنتها را میخونم. غالبا فحش و قضاوت و …..
کامنتهای شما ها را خوندم. خیلی حال کردم با نگارشهای مودبانه و رسا
دم همه راننده های زحمت کشمون گرم و خدا قوت مردان باشعور و ایرانی
پایدار باشید و سبز
سلام دوستان 500 اشغاله همه موتور چینی هست و زود خراب میشن موتور که باز بشه میشه چین برادر جدید دنگ فنگ ?
در جواب آقا ميثم، اينم يكى از اونايى كه ميگفتين كه تعجب كرديد اينجا نيستن …
سلام خدمت دوستان عزیز،ولوو میراث امنیت،رفاه و آسایش مصرف کننده رو از دیرباز به دوش کشیده،چه در سواری،چه درکامیون…من ازسال۸۱سری اول اف هاش داشتم تاالان که اف هاش۵۰۰ دارم میتونم باجرات بگم حرف اولو تو دنیا میزنه!از مارکش که علامت نر بودنه مشخصه و نیازی به تعریف نداره…انشالا همگی موفق باشید
گل گفتیا
ماشینای خوبی هستن…ولی ب قیمت خون مردم.ای کاش ایران قیمتا مثله بقیه دنیا بود ای کاش
قیمت خونه سه تا آدمه تو ایران
سلام اگر شرکتهای ایرانی 500fH مثل اروپا میزدند دزدی چطور این توی خواب میبینه که ی روز مثل اروپا ماشین بزنینم چون شرکتها بخاطر یک ریال بیشتر باید کم کنه واز کامیون بزنه توی خواب ما میبینیم که در ایران خوب بزنه
اگه ریتاردر {تزمز گیربکس } داشت خوب بود اسکانیا هم مجهز به ترمز اگزوز{موتور خفه کن} وهم مجهز ریتارد پنج زمانه هستش من هم اسکانیا داشتم و همfh500 به نظر من اسکانیا ماشین بهتری و کم استحلاک تری هست
متاسفانه به دو علت کار ما از لحاظ فرهنگ و رسوم و اعتبار از درجه پائینی برخورداره بطور ساده بگم کلاس کاریمون پائینه و اجتماع ما رو به چشم بی خانواده نگاه میکنه، دوستان به دل نگیرن بلا ب نسبت شما ها خودم رو میگم ، در کل جهان مخصوصا غرب که شامل اروپا و آمریکا وکانادا هستش بعد از نیروی پلیس دومین جایگاه رو نسبت ب مشاغل دیگه برخوردار هستند همکاران اروپایی و آمریکایی کاناداییمون از کلاس بالای کاری گرفته تا عزت و احترام تا مورد تائید مردم بودن و حساب ویژه باز کردن رو میگم ولی در ایران کلا برعکسه
دوستان همکار ما تا خودمون نخواهیم و خودمون برای احترام گذاشتن و محترم شمردنمون در جامعه دست بکار نشیم کسی کاری نمیکنه، ربطی هم ب دولت و نظام نداره ، کمی شیک پوش بشید الحمدولله نسل جدید همکاران که خودمم یکیشون هستم حدود ۹۰ درصد بدون مصرف هستند دوم اینکه تحصیلکرده و با معلومات هستند و روابط عمومیه خوبی دارن لباس های خانگی نمیپوشن و دمپائی های باکلاسی نسبت به همکاران و استادان قدیمی و کارکشته میپوشن ، لطفا برای شغلتون برای شخصیت خودتون و خانوادتون تلاش کنید و دست از کارهای بیهوده و چهره خراب کن بردارید – درسته درامدمون کم شده کار کم شده راه ها وسیع و پلیسراه ها بیشتر شدند نظارتشون رو زیاد کردن که ب نظر من بهتر و حیاتی تره ، ولی اینا دلیل نمیشه که شما با پاهای چرکین و سیاه بیایی وسط عموم مردم و چهره مابقی همکارتون رو خراب کنید
دوستان همکار معذرت و پوزش منو پذیرا باشید من بعنوان همکارتون حرف دلم رو زدم چون شغلمو دوست دارم و دارم باهاش حال میکنم مابقی رو نمیدونم ولی من باحاش حال میکنم و برای بهتر شدن جایگاه شغلمون از هیچ تلاشی فرو گذار نیستم
حالا شاید عده ای با بنده مخالف باشن و من با کمال میل و ادب سر تعظیم درمقابلشون فرود میارم هرکسی و هر عقیده ای داره
در پناه ایزد منان
ok
واقعا گل گفتی داداشایول
دم تمام زحمت کشهای جاده گرم و امیدوارم ک در دولت بعد قیمت کشنده ها بیاد پایین و اونایی ک مث من عشقشو دارن بهش برسن
سیستم eev چیه روی این ماشین ممنون میشم اگه جواب بدید
یعنی یورو پنج و نیم که بعضی دفهاش پونصدا دارن و بعضی رنو پرمیم های ۴۶۰ دارن و اسکانیا ار ۵۰۰ و رنو تی
سلام هرسوالی درباره ی افاش FH500دارید بپرسیدالبته از۴۲۰تا 500خودم مکانیکشم و۹ساله کارم هست دوران شاگردیم اصفهان بود و۵سال کارکردم
درصورت سوال بامن درارتباط باشین همکارهای عزیز:09170259705
سلام یه برادر های عزیزم.امید وارم حالتون خوب باشه.من قصد خرید کامیون جدید داشتم و حالا بین اسکانیا r560 و ولوو fh500 موندم. می خواستم ببینم کدروم یکی برای داخل کشور خوبه ؟
و اینگه من بیشتر شب ها کار می کنم و می خوام کامیون راحت بی دردسر و نرم باشه و توی برف و کولاک جاده ای خوب باشه
شک نکن اسکانیا ۵۶۰ از هر لحاظ
درود و زنده باد ،خدمت دوستان عزیز و آقا محمد صحبت های جنابعالی بجا و متین اگه اون ۱۰درصد یا بیشتر هم رعایت کنن کلاس کاریشان درست میشه