مشخصات کامیون کشنده ولوو FH500

معرفي کامیون کشنده ولوو FH500

كاميون كشنده FH500 در شركت سايپا ديزل گروه خودروسازي سايپا توليد مي گردد . اين كاميون با گيربكس قدرتمند 16 دنده  و تجهيزاتي نظير : كروز كنترل ، فشار سنج روغن ، دكمه استارت موتور خارج از كابين ،GPS و … از محصولات مناسب و قابل اطمينان در ميان رقيبان خود در بازار مي باشد .

کشنده ولوو تک محورکشنده ولوو تک محور

مشخصات كلي

تیپ FH500 4×2 FH460 6×4
ابعاد و فواصل (ميليمتر)
طول كاميون 5890 6940
عرض كاميون(كابين) 2550
ارتفاع سقف كاميون تا سطح زمين(بدون بار) 4029 3633
فاصله محوري 3700 3400
مركز محور آخر عقب تا انتهاي شاسي 825 810
ابعاد شاسی (میلیمتر)
عرض شاسی از جلو 1080
عرض شاسی از عقب 850
ارتفاع ناودانی 226 300
پهنای بال 90
ضخامت 8
اوزان(كيلو گرم)
وزن مجموع ناخالص مجاز(G.C.W) 44,000 100,000
وزن كل شاسي 7592 10162
توجه:وزن ها ممكن است 1.5 درصد زياد يا كم باشد.
چرخها
لاستيك ( راديال) ٌ315/80 R 22/5 12 – 24
سيستم الكتريكي
ولتاژ 24 ولت
ظرفيت آلترناتور 110 آمپر
باطری 2×170آمپرساعت
ساير مشخصات
مخزن سوخت فولادی به ظرفيت 490 +610 ليتر تانک سوخت آلومینیومی به ظرفيت 365+365 ليتر
موتور ولوو

مشخصات فني

تیپ FH500 4×2 FH460 6×4
جعبه دنده
مدل AT2612D I-Shiftولوو VT2514Bولوو
تعداد دنده ها 12 دنده جلو و 2 دنده عقب 12 دنده جلو و 4 دنده عقب و2 دنده کرال
حداكثر گشتاور ورودي 2600 نيوتن متر 2500 نيوتن متر
موتور
مدل موتور VOLVO D13A500 SCR (Ad-Blue) VOLVO D13A460 SCR (Ad-Blue)
استاندارد آلايندگي EUROIV
قدرت موتور 500 اسب بخار 460 اسب بخار
حداكثر گشتاور 2500 نيوتن متر 2300 نيوتن متر
تعداد سيلندر 6
ظرفيت روغن 33 ليتر
تجهيزات ويژ0 FH500 4×2 : ترمز موتور(ترمز خفه کن اگزوز+ (+VEB) از نوع عمل کننده روی سوپاپ ها) ،  توربو شارژ ، پیش گرمکن استارت موتور،مجهز به فن الکتریکی ویسکوز
تجهيزات ويژ0 FH460 6×4 : ترمز موتور(ترمز خفه کن اگزوز+ (+VEB) از نوع عمل کننده روی سوپاپ ها) ، توربو شارژ ، پیش گرمکن استارت موتور،مجهز به فن الکتریکی ویسکوز
كلاچ
نوع سيستم تك صفحه اي ، هيدروليك ،اورگانیک تقویت شده دوصفحه ای ،بادی و هیدرولیک
مدل CS43B-OR CS43B-O
قطر صفحه کلاچ 430 ميليمتر 400 ميليمتر
فرمان
مدل PSS-SING-ADJ
گردش فرمان از حالت قفل به قفل 4/5 دور
قطر غربيلك 450 ميليمتر
محورها
ظرفیت محور جلو 8 تن
نوع سيستم محور جلو فورج شده ،دارای توپی با طراحی جدید و مکانیزم روغنکاری داخلی
ظرفیت محور عقب 13 تن 26 تن
نوع سيستم محور عقب شامل یک محور محرك با كاهنده تك مرحله ای وقفل دیفرانسیل شامل دو محور محرك با كاهنده دوبل،جفت کن بین محوری و داراي قفل کن بین چرخی
سيستم تعليق
سيستم تعليق جلو فنر پارابولیک با كمك فنر و میل موجگیر فنر پارابولیک با میل موجگیر و کمک فنر
سيستم تعليق عقب بادی با چهار بالشک ،دارای حافظه با قابلیت تنظیم ارتفاع از داخل اتاق و دارای میل موجگیر فنر شمشي با كمك فنر و میل موجگیر
سيستم ترمز
FH500 4×2 : ترمز های جلو و عقب دیسکی،دارای دو  مدار مستقل در جلو و عقب که با هوای فشرده کار می کند ،مجهز به کمپرسور دو سیلندر با ظرفیت 1080 لیتر در دقیقه ،مجهز به ترمز هوشمند (E.B.S)و مجهز به سیستم ترمز هوشمند ضد لغزش (T.C.S)دارای ترمز توقف اضافی از نوع فنری که روی محور عقب و جلو عمل میکند ،تانک های باد آلمینیومی
FH460 6×4 : ترمز های جلو و عقب کاسه ای،دارای دو  مدار مستقل در جلو و عقب که با هوای فشرده کار می کند، سیستم ضد قفل ترمز(A.B.S)،دارای ترمز توقف اضافی از نوع فنری که روی محور عقب و جلو عمل میکند ،تانک های باد آلمینیومی
اتاق
FH500 4×2 : مدل خواب دار،دو تختخواب، سقف بلند، مدل Sleeper cab HSLP ، صندلي راننده تمام بادي اتوماتيك و قابل تنظيم، صندلي كمك راننده قابل تنظيم، آينه قيچي، آينه هاي جانبي گرمكن دار و با تنظيم الكتريكي، داراي دو تختخواب، سيستم تهويه مطبوع(كولر + بخاري) تمام اتوماتيك و شيشه شور و برف پاك كن چند زمانه، تعليق عقب اتاق بادي، بالابر برقي اتاق، شيشه بالابر برقي، دريچه سقف برقي
FH460 6×4 : مدل خوابدار، دو تختخواب، كابين فولادي تمام جوشكاري شده با پوشش مخصوص ضد زنگ ، صندلی بادي قابل تنظیم راننده، آينه قيچي، آینه های جانبي گرمكن دار با تنظيم الكتريكي، سیستم تهویه مطبوع، شيشه شور و برف پاك كن چند زمانه، قفل مرکزی، بالابر برقي اتاق، شيشه بالابر برقي، دريچه سقف

ايمني و تجهيزات

تجهيزات ايمني و رفاهي
لوازم سنجش
FH500 4×2 : شامل سرعت سنج، تاخوگراف ، دورسنج و درجه حرارت آب، ميزان سوخت ، فشار باد مخازن سيستم و زير بندي بادي ، فشار روغن و كليه علائم و اطلاعات خاص در صفحه نمايش ديجيتال ارائه مي شوند .
FH460 6×4 : شامل سرعت سنج، تاخوگراف، دورسنج و درجه حرارت آب، ميزان سوخت ، فشار باد سيستم و زير بندي بادي، فشار روغن وكليه علائم هشدار دهنده و اطلاعات خاص در صفحه نمايش ديجيتال ارائه ميشوند.
تجهيزات استاندارد
FH500 4×2 : بوق الكتريكي شهري و بادي، سيستم خودكار تنظيم سرعت، مجهز به تجهيزات كاهنده آلودگي صوتي(SIGN(L)80dba)، اتصالات برق و باد تريلر ، فيلتر آبگير سوخت ، پيش گرمكن موتور، لاستيك زاپاس، چراغ مه شكن، كپسول آتش خاموش كن ،‌ گلگير و گل پخش كن عقب ، گربه رو آلومينيومي ، بكسل بند جلو ، آفتابگير بيروني و داخلي، مبدل 24 به 12 ولت جهت ادوات برقي ، مجموعه ابزار كامل، جك بالابر 20 تن ، چرخ پنجم 2 اينچي ، بادگير سقف و جانبي ، بخاري درجا، قفل مركزي مجهز به كنترل از راه دور دربها، راديو پخش، چراغ مطالعه، جليقه شبرنگ، مجهز به علائم شبرنگ مختص وسايل نقليه مطابق(استاندارد ECER-80)، دنده پنج و سيستم رديابي GPS، چراغ قوه، بوق دنده عقب، ايموبوليزر، چراغ چرخ پنجم، يخچال، مجهزبه سيستم ضد واژگوني ESP
FH460 6×4 : بوق الكتريكي شهري و بادي ، سيستم خودكار تنظيم سرعت ، اتصالات برق و باد تريلر ، فيلتر آبگير سوخت ، كمربند ايمني ، لاستيك زاپاس ، كپسول آتش خاموش كن ،‌ بكسل بند جلو ، جعبه كمك هاي اوليه ، آفتابگير بيروني و داخلي ، قفل درب مخزن سوخت ، جك 20 تن و ابزار آلات ، چرخ پنجم 2 اينچي، جليقه شبرنگ ، راديو پخش ، علامت شبرنگ ، دنده پنج و چراغ قوه، بوق دنده عقب ،مبدل 24 ولت به 12 ولت جهت ادوات برقي، ايموبوليزر، يخچال، قفل مركزي مجهزبه كنترل از راه دوردربها، ترمز تريلر دستي، GPS، بخاري درجا، تاخوگراف VDO

37 پاسخ
  1. امیر بهاری
    امیر بهاری گفته:

    در کامیون های سری جدید مونتاژ سایپا دیزل پورت usb و aux اضافه شده ، با توجه به پنلی بودن رادیوپخش ولوو جدید نمی توان از رادیوپخش های جانبی استفاده کرد و اگر هم بخواهی رادیو پخش دیگری استفاده کنی باید سیم کشی رو دستکاری کنی و دیگر ادوات روی فرمان کارائی ندارند ، باتوجة به اینکه سری اول مونتاژ سایپا از این مزیت بهره نمی برند ، بهتره سایپا دیزل با کمک شرکت رنا طرح فراخوانی برای سوار کردن پورت usb و aux و برنامه ریزی رادیوپخش سری های قبل انجام دهد و اگر هم هزینه ای هم دارد از رانندگان اخذ نماید ، اگر سایپا دیزل این کار رو انجام بده با این عمل هم زحمت رانندگان رو برای دستیابی به این ادوات کم میکنه و هم اعتبار ولوو و سایپا بین رانندگان به سطح بالاتری میره ، امیدوارم که این مسئله به گوش مسئولان برسه ، با تشکر فراوان

    پاسخ
    • معتمدی
      معتمدی گفته:

      با تشكر از آقاي بهاري بابت پيام شما
      پيشنهاد ميگردد جنابعالي نظر خود را با شماره تلفن 02144198282 شركت سايپا ديزل و تلفن 02144987510 شركت رنا در ميان بگذاريد.

      پاسخ
  2. علی
    علی گفته:

    سلام.ریتاردر fh500 روی گیربکسه یعنی مثل اسکانیا ریتارد اتوماتیک هم داره یا مثل نسل قدیم خفه کن موتور و اگزوزه.ممنون میشم اگه جواب رو به ایمیلم بفرستید.

    پاسخ
      • محمد کاظم
        محمد کاظم گفته:

        تنها نقص این ماشین همین نبستن ریتاردر گیربکس ولوو روی آن است که اگه این مورد حیاتی هم رویش بسته میشد دیگر این ماشین در بازار ایران بی رقیب میشد، ولوو هم ریتاردر گیربکس داره خوب و قویش را هم داره مثل همانی که بر روی اتوبوسهای ولوو بسته شده اما متاسفانه سایپادیزل از روز اول تولید اف اچ در ایران بر روی تولیداتش نبست و تا الان هم که متاسفانه نبسته است!!!

        پاسخ
      • محمد وادی خیل.ابیک
        محمد وادی خیل.ابیک گفته:

        ولوو هم داره اما نه تو این مدل ها که در ایرانه طبیعتا بعد از اسکانیا بنز و ولوو هم ریتارد روی گیربکس برای بهتر شدن عملکرد و کارامدی گذاشتن …

        پاسخ
  3. میلاد
    میلاد گفته:

    با سلام افهاش ۵۰۰ خیلی ماشین خوبیه ولی اگه ریتاردش قوی تر بود مثل اسکانیا ۵ مرحله ای خیلی بهتر بود یک مورد دیگه هم شرکت سایپا دیزل با توجه به قیمتی که افهاش ۵۰۰ داره باید کولر درجا قوی روی کشنده وصل کنه که کسی نخواد دستی روش نصب کنه یک مورد دیگه که جلو پنجره رو که باز میکنیم می بینیم که جلوی اتاق بالونی نیست و فنر کار شده در صورتی که مدل های اروپایی که دیدم بالون هست ولی در کل ماشین خوبیه ولی شرکت سایپا دیزل باید بیشتر روی این چند مورد کار کنه که بتونه با کشنده اسکانیا یا کشنده های اروپایی دیگر رقابت کنه با تشکر

    پاسخ
  4. حمید
    حمید گفته:

    سلام
    اخه چرا ؟
    قیمتش ک کم نیست ولی چرا از اپشن هاش کم کردید البته اولین بارم نیست شرکتای ایرانی همیشه کارشون همینه بازار رو انحصاری در اختیار دارن تا میتونن محصول بی کیفیت میکنن ب زور با قیمت بالا میندازن ب مردم
    خدا خیرتون نده

    پاسخ
  5. مرتضی زمانی
    مرتضی زمانی گفته:

    با سلام
    میزان مصرف سوخت ولوو FH500 و اسکانیا R500 چه عددیه؟ کدوم یکی بهتره؟ آیا مصرف سوخت شاخص خوبی برای سنجش عملکرد خودرو هست؟
    با تشکر

    پاسخ
  6. مرتضی
    مرتضی گفته:

    من قبلا اسکانیا 420داشتم بنا به سفارش و راهنمایی دوستان برای تحویل fh500 اقدام کردم.امیدوارم از انتخابم پشیمون نشم.

    پاسخ
  7. محمد حسين پرندك
    محمد حسين پرندك گفته:

    اي كاش ميشد دولت ما فكر براي ناوگان فرسوده ما ميكرد مگه چه انفاقي ميفته تعدادي كاميون و كشنده رو به قيمت اروپا بدون اخذ گمرگي و يا قيمتهاي نجومي در اختيار رانندگان قرار بدن،،
    شاهرگ حياتي كشور همين كاميونها و تريليها هستن اگر يك روز كار نكنن كل كشور به مشكل ميخوره متاسفانه هيچ امكاناتي براي رانندگان قرار نميدن
    در كشورهاي اروپايي و آمريكايي از دكترها هم بيشتر احترام دارن اما اينجا فقط بايد زحمت بي نتيجه بكشن
    اميدوارم كمي دولت مردان ما بفكر قشر زحمتكش رانندگان باشه

    پاسخ
  8. محمد حسين پرندك
    محمد حسين پرندك گفته:

    با اين كه انرژي فراوان براي اينكار دارم و زبان انگليسي من هم بسيار خوبه
    اما هميشه خريدن يك كشنده و ترانزيت رفتن براي من مثل آرزوي دست نيافتني شده
    اي كاش همه چيز به قيمت واقعي اون ميبود

    پاسخ
  9. میثم
    میثم گفته:

    من خیلی اتفاقی به این سایت سر زدم
    عشق ماشینم(سواری) و معمولا کامنتها را میخونم. غالبا فحش و قضاوت و …..
    کامنتهای شما ها را خوندم. خیلی حال کردم با نگارشهای مودبانه و رسا
    دم همه راننده های زحمت کشمون گرم و خدا قوت مردان باشعور و ایرانی
    پایدار باشید و سبز

    پاسخ
  10. سجاد
    سجاد گفته:

    سلام دوستان 500 اشغاله همه موتور چینی هست و زود خراب میشن موتور که باز بشه میشه چین برادر جدید دنگ فنگ ?

    پاسخ
    • علی باقری
      علی باقری گفته:

      سلام خدمت دوستان عزیز،ولوو میراث امنیت،رفاه و آسایش مصرف کننده رو از دیرباز به دوش کشیده،چه در سواری،چه درکامیون…من ازسال۸۱سری اول اف هاش داشتم تاالان که اف هاش۵۰۰ دارم میتونم باجرات بگم حرف اولو تو دنیا میزنه!از مارکش که علامت نر بودنه مشخصه و نیازی به تعریف نداره…انشالا همگی موفق باشید

      پاسخ
  11. امیر عباس پورمحمد
    امیر عباس پورمحمد گفته:

    سلام اگر شرکتهای ایرانی 500fH مثل اروپا میزدند دزدی چطور این توی خواب میبینه که ی روز مثل اروپا ماشین بزنینم چون شرکتها بخاطر یک ریال بیشتر باید کم کنه واز کامیون بزنه توی خواب ما میبینیم که در ایران خوب بزنه

    پاسخ
  12. سجاد
    سجاد گفته:

    اگه ریتاردر {تزمز گیربکس } داشت خوب بود اسکانیا هم مجهز به ترمز اگزوز{موتور خفه کن} وهم مجهز ریتارد پنج زمانه هستش من هم اسکانیا داشتم و همfh500 به نظر من اسکانیا ماشین بهتری و کم استحلاک تری هست

    پاسخ
  13. محمد مهرافشاری راننده ترانزیت ایران اروپا از خوزستان
    محمد مهرافشاری راننده ترانزیت ایران اروپا از خوزستان گفته:

    متاسفانه به دو علت کار ما از لحاظ فرهنگ و رسوم و اعتبار از درجه پائینی برخورداره بطور ساده بگم کلاس کاریمون پائینه و اجتماع ما رو به چشم بی خانواده نگاه میکنه، دوستان به دل نگیرن بلا ب نسبت شما ها خودم رو میگم ، در کل جهان مخصوصا غرب که شامل اروپا و آمریکا وکانادا هستش بعد از نیروی پلیس دومین جایگاه رو نسبت ب مشاغل دیگه برخوردار هستند همکاران اروپایی و آمریکایی کاناداییمون از کلاس بالای کاری گرفته تا عزت و احترام تا مورد تائید مردم بودن و حساب ویژه باز کردن رو میگم ولی در ایران کلا برعکسه
    دوستان همکار ما تا خودمون نخواهیم و خودمون برای احترام گذاشتن و محترم شمردنمون در جامعه دست بکار نشیم کسی کاری نمیکنه، ربطی هم ب دولت و نظام نداره ، کمی شیک پوش بشید الحمدولله نسل جدید همکاران که خودمم یکیشون هستم حدود ۹۰ درصد بدون مصرف هستند دوم اینکه تحصیلکرده و با معلومات هستند و روابط عمومیه خوبی دارن لباس های خانگی نمیپوشن و دمپائی های باکلاسی نسبت به همکاران و استادان قدیمی و کارکشته میپوشن ، لطفا برای شغلتون برای شخصیت خودتون و خانوادتون تلاش کنید و دست از کارهای بیهوده و چهره خراب کن بردارید – درسته درامدمون کم شده کار کم شده راه ها وسیع و پلیسراه ها بیشتر شدند نظارتشون رو زیاد کردن که ب نظر من بهتر و حیاتی تره ، ولی اینا دلیل نمیشه که شما با پاهای چرکین و سیاه بیایی وسط عموم مردم و چهره مابقی همکارتون رو خراب کنید
    دوستان همکار معذرت و پوزش منو پذیرا باشید من بعنوان همکارتون حرف دلم رو زدم چون شغلمو دوست دارم و دارم باهاش حال میکنم مابقی رو نمیدونم ولی من باحاش حال میکنم و برای بهتر شدن جایگاه شغلمون از هیچ تلاشی فرو گذار نیستم
    حالا شاید عده ای با بنده مخالف باشن و من با کمال میل و ادب سر تعظیم درمقابلشون فرود میارم هرکسی و هر عقیده ای داره
    در پناه ایزد منان

    پاسخ
    • مهدی
      مهدی گفته:

      یعنی یورو پنج و نیم که بعضی دفهاش پونصدا دارن و بعضی رنو پرمیم های ۴۶۰ دارن و اسکانیا ار ۵۰۰ و رنو تی

      پاسخ
  14. سامرندمام یوسفی
    سامرندمام یوسفی گفته:

    سلام هرسوالی درباره ی افاش FH500دارید بپرسیدالبته از۴۲۰تا 500خودم مکانیکشم و۹ساله کارم هست دوران شاگردیم اصفهان بود و۵سال کارکردم
    درصورت سوال بامن درارتباط باشین همکارهای عزیز:09170259705

    پاسخ
  15. نیما
    نیما گفته:

    سلام یه برادر های عزیزم.امید وارم حالتون خوب باشه.من قصد خرید کامیون جدید داشتم و حالا بین اسکانیا r560 و ولوو fh500 موندم. می خواستم ببینم کدروم یکی برای داخل کشور خوبه ؟
    و اینگه من بیشتر شب ها کار می کنم و می خوام کامیون راحت بی دردسر و نرم باشه و توی برف و کولاک جاده ای خوب باشه

    پاسخ
  16. Arad
    Arad گفته:

    درود و زنده باد ،خدمت دوستان عزیز و آقا محمد صحبت های جنابعالی بجا و متین اگه اون ۱۰درصد یا بیشتر هم رعایت کنن کلاس کاریشان درست میشه

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.