مشخصات فني ولوو كشنده FM460 تك محور اتوماتيك یورو 5
مشخصات فني ولوو كشنده FM460 تك محور اتوماتيك یورو 5
Volvo FM460 4×2 Ishift Euro 5 EEV
معرفي کامیون كشنده ولوو FM460
ولوو FM460 4X2 از توليدات شركت ولوو و شامل موتور گيربكس قدرتمند و امكانات جانبي مناسب براي سرنشين مي باشد را به همراه خود دارد .
دانلود كاتالوگ كاميون كشنده FM460 4×2
ابعاد و فواصل (ميليمتر) | |
---|---|
طول كاميون | 5890 |
عرض كاميون(كابين) | 2550 |
ارتفاع سقف اتاق كاميون تا سطح زمين (بدون بار) | 3014 |
فاصله محوري | 3700 |
فاصله محور عقب تا انتهاي شاسي | 825 |
ابعاد شاسي(ميليمتر) | |
عرض شاسي در جلو | 1080 |
عرض شاسي | 850 |
ارتفاع ناوداني | 266 |
پهناي بال | 90 |
ضخامت جان و بال | 8 |
اوزان(كيلو گرم) | |
وزن مجموع ناخالص مجاز (G.V.W) | 44000 |
وزن مجاز وارد بر محورهاي عقب و جلو (G.V.W) | 21000 |
وزن كل شاسي( بدون بار ) | 6640 |
توجه:وزن ها ممكن است 1.5 درصد زياد يا كم باشد. | |
چرخها | |
لاستيك ( راديال) | 315/80R22/5 |
رينگ | 9.0 x 22.5 |
سيستم الكتريكي | |
ولتاژ | 24 ولت |
باطری(آمپر ساعت) | 2 x 225 |
ظرفيت آلترناتور | 110 آمپر |
قدرت استارت | 7.5 |
مخزن سوخت | |
مخزن سوخت | دو تانك سوخت از جنس آلومينيوم جمعا 860 ليتر (راست 330 و چپ 530) |
تانكAd-Blue | 90 ليتر |
جعبه دنده | |
---|---|
مدل | (سيستم تعويض دنده هوشمند) AT2612F I-Shift ولوو |
حداكثر گشتاور ورودي | 2600 نيوتن متر |
تعداد دنده ها | 12دنده جلو و 4 دنده عقب |
موتور | |
مدل موتور | VOLVO D13C460 EU5 SCR (Ad-Blue) |
استاندارد آلايندگي | EUROIV EEV |
حجم مجموع سيلندرها | 12/8ليتر |
قدرت موتور | 368 كيلو وات(500 اسب بخار)1900-1400دور در دقيقه |
حداكثر گشتاور | 2500 نيوتن متر در1400-1050 دور در دقيقه |
تعداد سيلندر | 6 |
ظرفيت روغن | 33 ليتر |
ظرفيت روغن خنك كننده | 40 ليتر |
تجهيزات ويژه : ترمز موتور ( ترمز خفه كن اگزوز + سيستم ترمز موتور (+VEB) از نوع عمل كننده بر روي سوپاپ ها ) ، توربو شارژ، پيش گرم كن استارت موتور ، مجهز به فن الكتريكي ويسكوز |
|
كلاچ | |
مدل | CS43B-O |
نوع سيستم | تك صفحهاي ، هيدروليك ، اورگانيك تقويت شده |
قطر سيستم | 430 ميليمتر |
فرمان | |
مدل | PSS-SING-ADJ |
نوع سيستم | سمت چپ تمام هيدورليك با قابليت تنظيم در دو جهت |
گردش فرمان از حالت قفل به قفل | 4.5 دور |
قطر غربيلك | 450 ميليمتر |
محورها | |
ظرفیت محور جلو | 8 تن |
نوع سيستم محور جلو | فورج شده ، داراي توپي با طراحي جديد و مكانيزم روغنكاري داخلي |
ظرفیت محور عقب | 13 تن |
نوع سيستم محور عقب | يك محور محرك با كاهنده تك مرحلهاي و قفل ديفرانسيل |
سيستم تعليق | |
جلو | FST- PAR |
سيستم تعليق جلو | پارابوليك ، به همراه ميل موجگير و كمك فنر |
عقب | RST- AIR |
سيستم تعليق عقب | بادي با چهار بالشتك ، داراي حافظه و با قابليت تنظيم ارتفاع از داخل اتاق و داراي ميل موجگير |
سيستم ترمز | |
ترمزهاي جلو و عقب ديسكي، داراي دو مدار مستقل در جلو و عقب، كه با هواي فشرده كار مي كند ، مجهز به كمپرسور دو سيلندر با ظرفيت 1080 ليتر در دقيقه مجهز به سيستم ترمز هوشمند (E.B.S) و مجهز به سيستم هوشمند ضد لغزش (T.C.S) داراي ترمز توقف اضافی از نوع فنري كه روي محور عقب و جلو عمل ميكند. | |
اتاق | |
مدل خواب دار، مدلCab- SLP ، صندلي راننده تمام بادي اتوماتيك و قابل تنظيم، صندلي كمك راننده قابل تنظيم، آينه قيچي، آينه هاي جانبي گرمكن دار و با تنظيم الكتريكي، سيستم تهويه مطبوع(كولر + بخاري) تمام اتوماتيك و شيشه شور و برف پاك كن چند زمانه، تعليق عقب اتاق بادي، بالابر برقي اتاق، شيشه بالابر برقي، دريچه سقف برقي |
خیلی خوبه فقط الان دیگه شرم اور که ما هنوز روی چرخ های خودرو به جای دیسک از کاسه استفاده می کنیم مگه fm460ازfh440کمتره که اون 40تن ولی440کارتش44تن هست
كارت fh440 به اين دليل 44 تن هستش كه وزن خاليش بيشتر هست , اين جفته اون تكه واسه همينه
كلا ولوو بهترينه و قابل مقايسه با بقيه نيست ولي خوب از نظر قيمت و كارايي fm9 و fh12 نسل قبل خيلي بهتر و با كيفيت تر هستن از fmx و fm 460 و fh 13 الان ميشه با 250 تومن يه fh 12 ياfm13خريد ولي واسه نسل جديد بايد خيلي بيشتر هزينه كرد
سلام میشه لطف کنید فیلم یا عکس داخل کشنده اف ام ۴۶۰ رو بذارید ممنون میشم
سلام fm460کشنده ظرفیتش تو کارت چند تنه
سلام.عکسهایی که از fmکشنده دیدیم چندتا دارای باگیر وچندتا بدون بادکیر ویابعضیها دارای افتابگیر وبعضیها بدون افتابگیرویا اینه هاشون باهم فرق میکنند.نمیدونم از کدوم به ما تحویل میخوان بدهند.خدا کنه مثل تی۳۰۰سال ۸۵نباشد بنده خریدم وخیلی ضررکردم اونی که توتبلیغات مگفتند باموقعه تحویل خیلی فرق میکرد.شکایتمان هم بجایی نرسید.خدا کنه اینfmاون جوری نباشه.چینی نباشه.ممنونم
سلام کارت اف ام 460 جدید 44 تن 40 تن نیست ….کابینش هم ای ال پی تک تخت هست ..بزرگ ترین ایرادش همین کابینشه
تا امروز مجوزي براي محصول فوق از سوي پليس صادر نشده و حداقل در سايت قيد گرديده است.
با سلام
با تشکر از شرکت سایپا دیزل بابت عرضه این کشنده به بازار، هر چند کمی دیر صورت گرفت ولی باز هم قابل تقدیر است. البته بهتر است این محصول را با کابین Globetrotter (HSLP) وGlobetrotter LXL (XHSL) هم به بازار عرضه گردد که در این صورت با بهرگیری از سقف بلند و همراه داشتن آسایش بیشتر برای سرنشینان مناسب مسافت های طولانی خواهد بود و قطعا بازار اسکانیا سری G را تحت تاثیر قرار خواهد داد. لازم به ذکر است این کشنده علاوه بر پیشرانه های سری D13 با پیشرانه D11 با حجم 11 لیتر و قدرت های 410 و 450 اسب بخار، توسط VOLVO عرضه میشود.
با آرزوی موفقیت صنعت حمل و نقل کشور
مزخرف ترین ماشینه بکسل بند جلو نداره