مشخصات فني کامیون کمپرسی ولوو FMX460

معرفي کامیون کمپرسی ولوو  FMX460

ولوو كمپرسي از توليدات شركت ولوو  و شامل موتور گيربكس قدرتمند و امكانات جانبي مناسب براي سرنشين مي باشد را به همراه خود دارد .

دانلود كاتالوگ کامیون کمپرسی ولوو FMX460 6×4

دانلود دفترچه راهنماي راننده

 

 

 

کمپرسی ولوو جفت محورکمپرسی ولوو جفت محور

مشخصات كلي

ابعاد و فواصل (ميليمتر)
طول كاميون 10500
عرض كاميون(كابين) 2550
اارتفاع كابين بدون بار 3025
فاصله محوري 3700
فاصله محور عقب تا انتهاي شاسي 825
ماكزيمم سرعت(km/h) 90
اوزان(كيلو گرم)
فشار مجاز وارده بر مجموع محورهاي عقب و جلو (G.V.W) 40000
وزن كل شاسي( بدون بار ) 10162
توجه:وزن ها ممكن است 1.5 درصد زياد يا كم باشد.
چرخها
لاستيك ( راديال) 24- 12/00
سيستم الكتريكي
ولتاژ 24 ولت
ظرفيت آلترناتور 110 آمپر
باطری(آمپر ساعت) 2×170
ساير مشخصات
مخزن سوخت دو تانك سوخت از جنس آلومينيوم جمعا 415 ليتر

مشخصات فني

جعبه دنده
مدل VOLVO VT2514B
تعداد دنده ها (12دنده جلو+2 دنده عقب)+ كرال(2دنده جلو +2 دنده عقب )
حداكثر گشتاور ورودي 2500 نيوتن متر
موتور
مدل موتور VOLVO D13A460 EU4 SCR
استاندارد آلايندگي EUROIV
قدرت موتور 338 كيلو وات(460 اسب بخار)1900-1400دور در دقيقه
حداكثر گشتاور 2300 نيوتن متر در1400-1000 دور در دقيقه
تعداد سيلندر 6
حجم مجموع سيلندرها 12/8ليتر
ظرفيت روغن 33 ليتر
تجهيزات ويژ0 : ترمز موتور ( ترمز خفه كن اگزوز + سيستم ترمز موتور (+VEB) از
نوع عمل كننده بر روي سوپاپ ها ) ، توربو شارژ، پيش گرم كن استارت موتور
كلاچ
نوع سيستم  جفت صفحه اي ، بادي هيدروليك
مدل CD40B-O
فرمان
مدل PSS-SING-ADJ
گردش فرمان از حالت قفل به قفل 4.5 دور
قطر غربيلك 450 ميليمتر
محورها
ظرفیت محور جلو 8 تن
نوع سيستم محور جلو فورج شده ، داراي توپي با طراحي جديد و مكانيزم روغنكاري داخلي
ظرفیت محور عقب 32 تن
نوع سيستم محور عقب شامل دو محور محرك با كاهنده دوبل و نسبت تبديل 4:12 داراي جفت كن بين محوري و قفل كن بين چرخها
سيستم تعليق
سيستم تعليق جلو پارابوليك ، به همراه ميل موجگير و كمك فنر
سيستم تعليق عقب  فنر شمشي و ميل موجگير كمك فنر
سيستم ترمز
ترمزهاي جلو و عقب كاسه اي مدل Volvo Z – Cam ، داراي دو مدار مستقل در جلو و عقب ، كه با هواي فشرده كار مي كند ،‌ مجهز به كمپرسور دو سيلندر با ظرفيت 900 ليتر در دقيقه ، سیستم ضد قفل ترمز (A.B.S) ، مجهز به سوپاپ ترمز وزني ،كليد هوشمند سيستم ترمز دستي
اتاق
 (بدون خواب) مدل day cab ، بخاري درجا ، صندلي راننده تمام اتوماتيك قابل تنظيم داراي ، سيستم تهويه مطبوع (كولر + بخاري) تمام اتوماتيك و شيشه شور و برف پاك كن چند زمانه ،سيستم خودكار تنظيم سرعت(كروز كنترل)، آفتابگير داخلي ، مبدل 24 به 12 ولت جهت ادوات برقي ، شيشه بالابر برقي، قفل مركزي ، CD PLAYERراديو پخش ، دريچه سقف دستي ، ايموبلايزر.

ايمني و تجهيزات

تجهيزات ايمني و رفاهي
لوازم سنجش
سرعت سنج، آمپر آب، گيج سوخت ، گيج باد ، فشار سنج روغن. گيج Ad Blue ،ميزان مصرف سوخت
تجهيزات استاندارد
بوق الكتريكي شهري و بادي ، فن الكتروترموستاتيك ، پيش گرمكن موتور ، چراغ مه شكن ، علامت (IV) مربوط به استاندراد Euro IV ، چراغ مه شكن ، دنده پنج ، چراغ قوه، بوق دنده عقب ،آينه هاي جانبي گرمكن دار و با تنظيم الكتريكي ، آفتابگير بيروني ،بالابر برقي اتاق ،سيستم تعليق مكانيكي اتاق ،دو عدد چراغ گوشه اضافي كمكي چراغ LED عقب چراغ ترمز اضطراري
2 پاسخ
  1. محمدخان حیدری کلهر.
    محمدخان حیدری کلهر. گفته:

    ترمزش باید ای بی اس باشه .ریتارد داشته باشه مثل اف هاش ۴ یا ۵ زمانه.و کابین دار باشه همین.

    پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.